Vanaf 1 november 2024 kunnen volwassenen en kinderen met post-COVID klachten zich via hun huisarts aanmelden voor de post-COVID expertisecentra. De eerste expertisecentra starten in het Maastricht UMC+, Amsterdam UMC en Erasmus MC.
Huisartsen kunnen patiënten aanmelden op basis van een aantal criteria. De post-COVID expertisecentra zijn niet opgericht om alle post-COVID patiënten te behandelen, maar om centraal gecoördineerd kennis en ervaring op te doen. Omdat de expertisecentra niet alle patiënten zullen zien, wordt er voor een verwijzing naar de expertisecentra gewerkt met een gewogen steekproef. Hier kan de huisarts geen invloed op uitoefenen.
Na aanmelding ontvangt de patiënt een automatisch bericht van aanmelding. In deze aanmelding zal ook aanvullende informatie staan.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
In verband met het maximum aan patiënten in onze praktijk, kunnen wij op dit moment geen nieuwe patiënten aannemen. Wij hanteren op dit moment hiervoor een (tijdelijke) patiëntenstop. Mocht de stop worden opgeheven, dan zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.